PROCEDURA KOMUNIKOWANIA NA DRODZE NAUCZYCIEL-DYREKTOR, NAUCZYCIEL-RODZIC NA CZAS PANDEMII
obowiązująca w Szkole Podstawowej im. M. Skłodowskiej-Curie w Jachówce
w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
Podstawa prawna:
– rozporządzenie MEN z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczegółowych rozwiązań
w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku
z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 poz. 493 ze zm.),
– wytyczne dla przedszkoli opracowane przez MEN wspólnie z GIS i MZ
Cel procedury:
Zapewnienie zdrowia i bezpieczeństwa dzieciom/uczniom oraz pracownikom na terenie szkoły w związku z istniejącym zagrożeniem COVID-19
Zakres obowiązywania procedury:
Procedura dotyczy szybkiej ścieżki komunikowania się nauczyciela z dyrektorem, nauczyciela z rodzicem i rodziców z nauczycielem w okresie pandemii COVID-19
Uczestnicy postępowania:
Zakres odpowiedzialności: dyrektor, nauczyciele, rodzice dzieci/uczniów.
By zorganizować bezpieczne środowisko potrzebna jest otwarta komunikacja. Sprawna komunikacja z rodzicami w czasie pandemii pomoże szybko zadziałać w sytuacji zagrożenia zdrowia. Najszybszą formą komunikacji nauczyciela z rodzicem i rodzica z nauczycielem lub dyrektorem w okresie pandemii koronawirusa COVID-19 są kontakt telefoniczny, dziennik lub poczta elektroniczna.
- Nauczyciele zobowiązani są zwrócić się do rodziców o potwierdzenie aktualności numerów telefonów, adresów zamieszkania i adresów e-mailowych, by móc się z nimi skontaktować w sytuacji koniecznej, tj. stwierdzenia objawów chorobowych u ich dziecka.
- Nauczyciele ustalają z rodzicami, który z numerów telefonów będzie służyć szybkiej komunikacji z nimi w razie potrzeby.
- Nauczyciele informują rodziców o sposobie szybkiego powiadomienia dyrektora szkoły – poprzez dziennik elektroniczny o zaistniałej w związku z epidemią sytuacji.
- Nauczyciele udostępniają dyrektorowi szkoły dane o numerach telefonów dotyczących szybkiej komunikacji w formie zestawienia.
Sposób prezentacji procedury:
- Umieszczenie treści dokumentu na stronie internetowej szkoły.
- Zapoznanie rodziców/opiekunów z obowiązującą w szkole procedurą poprzez przekazanie jej treści z wykorzystaniem środków zdalnej komunikacji.
- Zapoznanie wszystkich pracowników szkoły z treścią procedury.
Tryb dokonania zmian w procedurze:
Wszelkich zmian w opracowanych procedurach może dokonać z własnej inicjatywy lub na wniosek rady pedagogicznej dyrektor szkoły. Wnioskodawcą zmian może być także rada rodziców. Proponowane zmiany nie mogą być sprzeczne z prawem.
Zasady wchodzą w życie z dniem: 04.05.2020 r.
………………………………………..
(podpis dyrektora szkoły)